عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به قرارداد خط A مترو گفت: مترو قم با ۱۴ ایستگاه در حدود 15 کیلومتر در ابتدا پروژه ای ۶ ساله بود که از سال ۹۰ عملیاتش شروع شد ولی اکنون از آن ۶ سال ابتدایی ۶ سال دیگر میگذرد و هنوز قرار است که فاز یک آن در آیندهای نامعلوم به بهره برداری برسد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیریهایی از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت درباره تأمین واگن صورت گرفته است که امیدواریم برای سفر دوم رئیس جمهور به قم، این پروژه آماده بهرهبرداری باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است و برای حل آن میتوانیم از واگنهای موجود و در اختیار شهرهای دیگر استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه فازهای بعدی متروی قم در حال بررسی هستند گفت: ادامه خط مترو توجیهپذیری و ظرفیت مسافر بهتری دارد.
سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: در صورتی اندک عقبماندگی پروژه از برنامه زمانبندی جبران خواهد شد که ظرفیتهای جدیدی در موضوع پیمانکاران دستدوم و مصالح موردنیاز در پروژه مترو قم ایجاد شود
معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اهمیت بهرهبرداری از قطار شهری قم گفت: چندین راه متنوع برای تامین واگن مورد نیاز قطار شهری قم وجود دارد و این موضوع در دستورکار است.
شهردار قم با اشاره به هزینه ۴۵۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در پروژه مترو امسال گفت: هنوز تا رسیدن به مرحله تست گرم به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که این ارقام بسیار سنگین هستند.